Oldalak

2017. május 23., kedd

BookTag





Tehát ahogy mondtam, ebben a blogban kicsit több figyelmet szentelek a könyv témára is.
moly-on @csgabi kedves invitálásának teszek itt eleget.

Lássuk;-)

1.Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?

A  Minden napra egy mese című könyv , egész kiskoromban került a polcra elsőként más társaival egyetemben.Anyu olvasott belőle nekem esténként.Ritkán elégedtem meg egy mesével, de ő erre mindig megkérdezte:mi is a címe a könyvnek?;-)))

2.Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ez után?

Jelenleg Tamási Áron Ábel trilógiáját olvasom, jól esik a humorral teli műfaj Kate Morton : Távoli órák című lenyűgöző könyve után. A következő olvasmány nem körvonalazódott még, attól függ melyik könyv kerül a kezembe,hogy mihez lesz hangulatom.

3.Melyik az a könyv amit mindenki szeret, de te utálsz?

Véleményem szerint nincs olyan könyv amit mindenki szeret, de olyan van amit -számomra indokolatlanul-sokan: Ez a szürke ötven árnyalata és folytatásai :-/ 


4.Melyik az a könyv amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?

Nincs ilyen könyv,a 2.pontban említettem, hogy hangulatomnak megfelelően olvasok, így bármilyen könyvre sor kerülhet egyszer...


5.Melyik az a könyv amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?

Biztosan  mindet, hiszen erősen szelektálva vásároltam és vásárolok könyveket a saját ízlésemnek megfelelően.

6.El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy kivárod a könyv végét.

Mindig kivárom:-)

7.Köszönetnyilvánítás :papír és tinta pazarlás,vagy érdekesség?

Érdekesség.

8.Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Ő nem más, mint Gerald Durrell aki mint tudjuk, saját könyveinek is a karaktere.
A munkája volt az élete ,azt tette gyakorlattá ami gyerekkora óta foglalkoztatta : kihalásra ítélt fajokat mentett meg a saját állatkertjében,beszerző körútjain bejárta az egész világot.
Remek megfigyelőképessége és kiváló humora volt, kissé bohém és roppant szeretni való mivolta miatt rengeteg igaz ember vette körül őt.

9.Van olyan könyv ami valami különlegesre emlékeztet az életedben?(hely, idő,személy)

Konkrét könyv nem, de időben mindenképp a XIX. század,ha komolyan hinnék a reinkarnációban,azt gondolnám Angliában éltem valahol , vidéken....

10.Mondj el könyvet amit érdekes módon szereztél meg!

Gyerekkoromban elloptam a könyvtárból Verne:utazás a föld középpontja felé című könyvet.
Nem szabadkozom, akkor ez tűnt a legjobb megoldásnak.

11.Adtál már valaha könyvet valami egyed okból egy különleges személynek?

Melinda  barátnőmnek pár éve a Sehány éves kislányt .Mindig vágyott a könyvre, de valamiért soha nem vette meg magának. Különleges alkalom volt számára ,számomra is:nagy örömöt szereztem;-))

12.Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Charlotte Bronte : Jane Eyre . Minden évben újraolvasom.

13.Van olyan kötelező olvasmány amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?

Nem volt ilyen, az ízlésem korán kialakult és azóta sem változott.

14.Használt vagy új könyvek?

Használt.Szeretem a régi könyvek illatát, megsárgult,  múlt idéző színű lapjait, időtálló minőségét.

15.Olvastál valaha Dan Brown könyvet?

Elkezdtem, de valószínű nem jókor olvastam,nem tudtam figyelni az apró részletekre,összefüggésekre. Majd máskor....

16.Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett mint a könyv maga?


Igen, két alkalomra emlékszem:A szerelmünk lapjai és a Madison megye hídjai voltak ezek.

17.Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít.

Egy időben rengeteg Walter Scott regényt olvastam , az író a királyi lakomákat,vagy akár a hétköznapi ember étkezéseit is kitűnően ábrázolta ;-)))

18.Ki az a személy akinek könyvajánlását mindig megfogadod?
Nincs ilyen személy.Az ajánlásokat mindig elfogadom, utánaolvasok fülszövegben, értékelésekben, de mindig magam döntöm el, hogy el fogom-e olvasni az adott művet.

19.Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajdon kívül,amit végül imádtál?
Nincs, nem olvastam olyat. Inkább szerzőket tudnék felsorolni az általam kedvelt klasszikus írókon kívül,akik napjainkban alkotnak,néhányuknak bizalmat szavaztam és jól tettem,hogy nem zárkóztam el:-)



Most pedig megjelölöm azokat az embereket, akiknek válaszaira kíváncsi vagyok. Ha jól értelmezem, négy embert lehet;-)


Ők:.@Niko_oka, @gregys , @Katiie @Imre_Kázmér és plusz 1@Lady_L



5 megjegyzés:

  1. Olyan jó,hogy mindig adódnak olyan időszakok,amikor jön valami:pl.a moly közösség és emiatt jobban beszippantanak a könyvek.
    Vagy nálam: egy előadás, vagy riport és akkor az a témakör különösen foglalkoztat és érdekel.
    A válaszaidat jó volt olvasni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképp igazad van, persze nem voltam moly tag mindig, viszont aktívabban olvasok mióta igen, hiszen ott a sok ajánló a kedves felhasználótól. Mint Nálad az előadás vagy riport , nálam egy film vagy más behatás miatt elkap az azonnali olvasási vágy az adott témában. Valóban érdekes de mindehez elsősorban a könyv végtelen szeretete szükségeltetik:-)

      Törlés
  2. A szürkéket... én sem olvastam, de még az Afrikai szeretők sorozatot sem. Sok válaszod írhattam volna én is. Durrelt már gyermekként imádtam, ahogy a Családom és egyéb állatfajtákban közelít az állatokhoz. S most elém hoztad a nagyszakállú, idős mackót is, akivé lett, de az állatok szeretete mindig vele maradt. S ez magánmegjegyzés, de olvas az unokám, sokat, nagyon örülök neki. Ilyen felnőtt lesz, mint te vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt a " szürke" könyvet, pontosan az első részét hát elolvastam, kíváncsi voltam miért rajonganak érte annyian. Természetesen prűd nem vagyok, de a beteges szexuális életről még olvasni sem szeretek.
      Itt jön az elgondolkoztató kérdés: mások miért igen???:-(
      A moly közössége különböző életkorú felhasználókból áll. Sok a fiatal is, a könyvválasztásukhoz egyáltalán nem értek mert csak kerekítem a szemem, hogy mi is az a könyv amit olvasnak. Bele is olvasok néha , de nem ertek belőle sokat. Viszont amit írtál is az unokádról: az fontos hogy olvasnak!:-)))
      Durrellt pedig imádjuk , így 22 évvel a halála után is, méltón emlékezhetünk rá egy- egy műve olvasasával hiszen az írói munkássága sem csekély mertékű:-)

      Törlés
  3. A sehány éves kislány tényleg az a könyv volt, amire már gyerekkoromban is vágytam. A barátnőmnek volt meg, és nagyon szerettem nézegeti az illusztrációkat a könyvben. Az évek teltek, és valahogy mégsem vásároltam meg magamnak, ezért nagyon meghatódtam, mikor megkaptam tőled ajándékba. Köszönöm szépen még egyszer!

    VálaszTörlés