Oldalak

2017. május 22., hétfő

Mostanában

bár nem írtam blogot , azért nem tétlenkedtem.

Magaságyások készültek a kertben, szám szerint kettő, amit a talaj megfelelő előkészítése után bevetettünk zöldségmagokkal, palántákat  is ültettünk. Ez az első kísérletezés a témában , remek tapasztalatszerzés a sikerekről, buktatókról egyaránt.


Az első ágyásba került több paprika és paradicsom palánta, szépen fejlődnek a kis édes termések is megjelentek már:-)





valamint zeller, lestyán, zsázsa, oregánó,kakukkfű, kapor, kétféle borsó,fokhagyma, eper, dughagyma.

A másodikban 


kapott helyet cékla,sárgarépa, spenót,retek, karalábé,fejes és jégsaláta,cukkini, fürtös uborka,patiszon, hagyma és bab. Az utóbbinak se híre se hamva, de a többi szépen fejlődik, itt még az egyelés előtti állapot látható:



a salátából egyelés és tisztítás után


elkészítettem életem első saláta levesét:-)


Mondhatom, nagyon élvezzük a zöldség termesztéssel járó örömöt.

Kézimunka terén inkább a horgolással múlattam az időt , amit valami elkészül,mutatni fogom.

Anyák napjára Anyunak idén törölközőre készítettem hímzést 35 ct-os fehér lenre DMC-vel, a színeken variálva szokás szerint


a minta a Creation  Point  De Croix kiadvány 3.számában található meg.



Laurával áprilisban futottunk össze , 3 év után, öröm volt őt úja látni♥
Csodálatos ajándékokkal kedveskedett nekem


A miniatűr medalion hímzései mindig elkápráztatnak:


A szomszédban közvetlen a  kerítés mellett az egyik bodzára fészkelt egy rigó






Bertát igen intenzíven érdekelte ezen esemény



de a rigó pont olyan magasra építette a fészkét hogy akrobata mutatványokat végezve sem tudta elérni:-)


Mára kiürült fészket találtam,valamilyen állat biztosan  megdézsmálta a tojásokat...

Mivel nagyon szeretek olvasni,aktív tagja tagja lettem a moly közösségének. Rengeteg élménnyel és sok ismerőssel/egy rokonlélekkel is♥ /gazdagodtam.
Az oldal meghirdetett pályázatán egy versemmel bejutottam az idei moly antológiába is. A pályázat lényege , hogy a beküldött pályamunkákból kiválasztják a legjobbakat,amik nyomtatásba kerülnek az oldal saját készítésű kiadványában.A kötet nyár végére készül el, a könyvbemutató szeptember elején lesz:-)

14 megjegyzés:

  1. Örülök hogy ilyen aktív vagy minden téren!Sok sikert a kertészkedéshez és versíráshoz!

    VálaszTörlés
  2. Olyan remek nálad körbenézni és gyönyörködni!!!!A magaságyást én is csak dícsérni tudom,nálunk is bevált, bár most el vagyok maradva a kerttel.
    Pedig milyen szépségesek a rigó tojások!!!! Jártunk már mi is hasonlóan, bár akkor egy szélvihar a kis rigókat fújta ki a fészekből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretek reggel kimenni és a félig alvó kertben a madarak dalát hallgatva nézni, hogy mi változott egy éjszaka alatt:-))

      Törlés
  3. Gratulálok a sikeredhez. Állítólag a magaságyásban több vagy jobb a termés, valahol olvastam.Kíváncsi vagyok mit tapasztaltok? Ez úgy megmaradt bennem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Sajnos összehadonlítási alapom nincs, most először " termesztek" zöldségeket, de a tapasztalatokat mindenképp jegyzem majd és közzéteszem:-)
      Talán a jól előkészített talaj miatt lehet a a jobb/ több termés...?

      Törlés
  4. Gratulálok a szellemi és fizikai síkon elért sikereidhez!!!!!!!

    VálaszTörlés
  5. üdv újra...
    Gratulálok a versedhez és további sikereket...
    A paradicsomodon milyen nagy már a bogyó..Mi a 2 tő!!! paradicsomunkat most ültettük ki nem rég, már tele volt virággal, másnap a földön a virág... Na mondom jókor ültettünk, mert az első kör termés. már a földön...Erre másnap látszott már, hogy apróka kis bogyóka van... Talán mégis csak lesz valami...

    Berta haláli, innen nézve...ahogy ugrál.
    Kirepültek a kisrigók,Alex meg is fogta, a madárnak annyi..Vérszemet kapott, most meg direkt kergeti a madarakat..Győzök mindig rászólni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magról ültettem egy csomó féle paprikát, paradicsomot... hát másnapra jött a hó, hiába takargattam, 1-2 darab kivételével mind kifagyott:-(((
      Anyu vette a palántákat egy termelőtől azok beváltak, szép nagyok a termések, igen, akkorák mint egy dió:-)) viszont az epren megjelentek a hangyák, tudtam hogy az tetveket jelent. Bálint gazdánál olvastam hogy a csalántea csak kiegészítő kezelés, szert kell venni:-( félek hogy terjed a többi növényemre is.
      Alex édes lehet ahogy kergeti a madarakat, bármennyire haragszol érte hát az zsákmány.:-))
      Tegnap egy nagy vödörbe esett kismadár teteménél ült Berta és egyfolytában ugatva jelezte nekem a történetet. De hát ő vadász, a vérében van, zsigerből kerget mindent ami mozog.Ez így van rendjén....

      Törlés
  6. Nagyon jó lett a magaságyás. Olyan Emőkés:) Szépen rendezett, gusztusos! Remélem sok finomság kerül az asztalotokra belőle!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emőkés magaságyás???:-D Ilyet még nem hallottam, hát másképp is lehet?:-)))
      Köszönöm, remélem úgy lesz!

      Törlés
  7. Hát ezért a magaságyásért irigykedek, de rendesen. Egy ilyet én is úgy de úgy szeretnék. Viszont nálunk társasház van és az SZMSZ-ben benne van, hogy senki sem kertészkedhet, kivéve, ha a keretet díszíti virággal. Szóval ez van. Bár most, hogy a szomszéd letarolta a hátsó rész összes fáját, azon az oldalon is lehetne valamit kezdeni. Csak előbb a csatornát kéne rendezni. Áh, túl körülményes vagyok. Majd inkább egyszer, addig meg gyönyörködöm máséban és sóhajtozom, hogy majd egyszer.
    Az uram egyébként kertes házban nőtt fel. Volt kis földjük is. Az apja időről-időre befogta az eke elé a gyereket és úgy szántottak. Ő jelenleg azt mondja, hogy lebetonoztat mindent:-DD Túl sk a rossz élmény és a kényszermunka kisgyermekkorból, tinikorból. Én meg úgy csinálnám. Na sokat szájmentem. Éljen az új blog, hozz sok-sok szépet! Mi meg jövünk,aztán tátjuk a szánk!

    VálaszTörlés
  8. No, most meg én vesztem el majdnem teljesen...
    Csodás a kerted! Azóta már biztos van piros paradicsomod, és kisrigóitok is :)
    Nálam az erkélyen növöget két paradicsom palánta, most hozzák az első virágokat. Tavaly ettem koktélparadicsomot, így saját termést :)
    A törölköző gyönyörű, biztos agy öröm volt!
    Én meg alig-alig hímzek... fáradt vagyok, elfolynak a napjaim... túl sokat dolgozom... :(
    További szép nyarat Neked/Nektek!

    VálaszTörlés